Józsa történelme

Ez egy +1 ikon, amit megnyomva az adott találatot ajánlhatjátok barátaitok, ismerőseitek, és az egész világ számára. Szerző ©Copyright A szerzői jogokkal kapcsolatban.


Hungarikum az Aranyfácán paradicsompüré

Hungarikum az Aranyfácán paradicsompüré
2001.12.21. 04:02
Hatvan, 2001. december 21., péntek (MTI) - A Gazdasági Minisztérium hungarikummá nyilvánította a hatvani konzervgyár legismertebb termékét az Aranyfácán paradicsompürét - tájékoztatta az MTI-t az üzemet működtető Aranyfácán Konzervgyár 1934 Kft. ügyvezető igazgatója.
Szabó Zsolt elmondta: a cím elnyerésére a Széchenyi terv
keretében különleges, egyedi minőségű, magyar eredetű termékkel
lehetett pályázni.
A Hatvani család által a különleges magyar paradicsom
feldolgozására 1934-ben alapított üzemben készülő, mára világhírű
Aranyfácán paradicsom püré konzerv megfelelt ezeknek a
kritériumoknak.
Hangsúlyozta: büszkeséggel tölti el az üzem tulajdonosait és
dolgozóit, hogy olyan termékekkel említhető egy sorban az Aranyfácán
paradicsompüré mint a Zwack unikum, a Pick szalámi, vagy a Herendi
porcelán; ami motivációt jelent a további fejlesztésekhez.
2002-ben mintegy 160 millió forint beruházásával új gépsorokat
állítanak üzembe az új ízesített ketchup termékcsalád - a szilvás,
sárgabarackos, bazsalikomos, mediterrán és füstfokhagymás ketchup -
készítésére.
További beruházásokat terveznek 2003-ban a gyártás
racionalizálása, a minőség javítása és az energiafelhasználás
csökkentésére.
A társaság gazdasági adatait ismertetve hangsúlyozta: az elmúlt
évben még 800 millió forint veszteséget termelő üzem a
tulajdonosváltást követően ez évben 100 millió forintos nyereséggel
számol, 1,8 milliárd forint árbevétel mellett.
A gyár mintegy 15.000 tonna készterméket állít elő, aminek döntő
többsége sűrített paradicsomkonzerv és ketchup, de gyártanak
zöldborsó, zöldbab és pritaminpaprika konzervet is.
A termékek 60 százalékát külpiacokon - a Benelux államokban,
Kelet-Európában, az arab országokban és az Egyesült Államokban -
értékesítik.
Az igazgató szerint az eredményes működés a termelés
racionalizálásának köszönhető; korábban 600 ember is dolgozott a
gyárban, ma már csak 150 állandó munkatársuk van, illetve
kampányidőszakban még 200-an kapnak munkát az üzemben.
A korábban bezárásra ítélt gyárat az idén februárban vásárolta
meg a Magyar Fejlesztési Banktól a debreceni székhelyű Józsa Center
2001. Kft.
A társaság összesen 350 hektár paradicsomtermelő területen
működik integrátorként és a gyár alapanyag szükségletének mintegy 50
százalékát biztosítja.

A hozzaszolashoz

Regisztralj vagy jelentkezz be